70 anya-gyermek pr jtkszitucijrl kszlt 10 perces videofelvteleit elemeztem. sszehasonltottam a klnbz nem gyerekek s a klnbz ktdsi csoportokba tartoz anya-gyermek prok jtkintenzitst. A gyerekek 12 hnaposak voltak (38 fi, 32 lny). Az anya-gyermek prok ktdsvizsglatt az Ainsworth-fle Idegen Helyzet Teszttel ksztettk el: 29-en tartoztak a biztonsgos, 13-an az elkerl, 10-en a rezisztens s 18-an a dezorganizlt ktdsi csoportba. Elemzsi szempontjaim: hnyszor cserlnek jtktrgyat az anyk (stimullva ezzel a gyerekek jtkviselkedst) s a gyerekek. A jtkcserknek hnyad rsze trtnik sajt s hnyad rsze a msik fl kezdemnyezsre; az anyk hnyszor cserlnek gy trgyat, hogy azzal beleavatkoznak a gyerek jtkba. Eredmnyek: az elkerl csoportba tartoz gyerekek kevesebbszer cserlgetik a jtkokat, mint a tbbi csoportban. Az anyk a lnyokkal val jtk sorn tbbszr cserlgettk a jtktrgyakat, mint a fikkal val jtkhelyzetben (fleg a rezisztens csoportban). Ennek megfeleloen a lnyok az anya kezdemnyezsre tbbszr cserltek jtkot, mint a fik (szintn fleg a rezisztens csoportban). Az anyk a rezisztens csoportban a fikkal kevesebbszer cserlnek jtkot, mint az elkerl vagy a biztonsgos csoportban. Ennek megfelelen a rezisztens csoportba tartoz fik szli kezdemnyezsre trtn cserje kevesebb, mint az elkerl vagy a biztonsgos csoportban. Mindez arra utal, hogy az anyai stimulci mrtke a rezisztens ktdsi csoportba tartoz lnyokkal szemben a legmagasabb, mg az ugyanezen csoportba tartoz fikkal szemben a legalacsonyabb. Az az anyai jtkcsere, amely a gyermek kezdemnyezsre trtnik a biztonsgos ktdsi csoportban a legmagasabb, gy tnik, hogy az anyk ebben a csoportban kvetik leginkbb a gyermek jtkviselkedst.